Elämyslahja miehelle: Syntymäpäiväyllätys Mr. Pandalle @ Tallinna

Aloitetaan sillä että olen henkilö, joka yleensä pitää kaikki narut käsissään ja tykkään suunnitella asiat etukäteen ja olla varautunut kaikkiin olosuhteisiin minne sitten menenkin. Syntymäpäivänäni jouduin erittäin kauas tästä tilanteesta!

Aamulla heräsin Ms. Pandan herätykseen ja hän kertoi että nyt siistit vaatteet päälle ja puku kassiin mukaan. Olin varannut meille illaksi pöydän ravintolasta ja Ms. Panda kertoi että menisimme sinne eräästä paikasta suoraan ja siksi tarvitsin puvun mukaan jo nyt. Ms. Panda kertoi että tarvitsemme mukaan passit pantiksi ja ajattelin, että kyseessä on esim. hotelli tms. Suomessa, joissa välillä näin voi olla tapana ja menisimme sinne päiväreissulle. Illaksi ravintolan jälkeen olimme suunnitelleet leffaillan mistä Ms. Panda vielä erikseen muistutti eli yökamppeita minun ei tarvinnut pakata mukaan.

Äitini oli autolla odottamassa alhaalla, mutta kyseessä ei ollutkaan mikään aamiainen. Automatkamme päättyi nimittäin Länsisatamaan! Tässä vaiheessa olin jo hieman hämilläni – olimme siis menossa ulkomaille, enkä ollut valmistautunut tähän millään tavalla. Ms. Panda nauroi ilmeeni olevan näkemisen arvoinen.

Elämys Tallinnassa

Laivalla Pandani kertoi tulevan 24h suunnitelman! Olimme saaneet – tai minä olin käytännössä saanut – Elämyslahjat Oy:ltä syntymäpäivälahjaksi romantiikkapaketin eli hotelli-yön Tallinnassa! Hotelli oli kuulemma vanhaan pankkiin tehty Hotel Barons ja finanssiala sattuu olemaan yksi kiinnostuksenkohteistani! Ms. Panda kertoi myös että pöytä ravintolaillalliselle on järjestetty hotellin puolesta. Olin tässä vaiheessa jo täysin sanaton.

Elämyslahjapakettiin kuului mm. kuljetus satamasta hotellille, mikä oli erittäin mukavaa, sillä tuolloin ei tarvitse miettiä takseja ja niiden hintoja tai mitään muutakaan. Olin kokoajan yhä enemmän häkeltynyt. En ole tottunut tähän ettei minun tarvitse miettiä, suunnitella ja ajatella mitään!

Ovella meillä oli vastassa hotellin henkilö, joka otti meidät ja matkatavaramme vastaan. Hotelli oli upea niin ulkoa, kuin sisältäkin! Hotelliin astuessaan tuntee astuvansa noin sata vuotta ajassa taaksepäin. mm. aulasta ylempiin kerroksiin pääsee hissillä, joka on ollut talossa tosiaan yli sata vuotta – ehkä hieman kunnostettu vuosien mittaan, mutta silti alkuperäinen.

Hotel Barons Hotel Barons hissi

Vastassa oli kuohuviiniä, hedelmiä ja ihana sänky johon vajota hetkeksi. Kävimme kaupungilla ja palasimme takaisin käydäksemme kylvyssä, jonka jälkeen söimme hotellin ravintolassa hotellipakettiimme kuuluneen illallisen.

Romantiikkapaketti Hotel Baronsissa varpaat_small

Alkupalaksi otin vuohenjuusto-bruschettaa ja neidille tuotiin mozzarella-bruschettaa. Molemmat olivat lämpimiä annoksia ja erittäin maistuvaa! Maukasta oli!

Illallinen Hotel Baronsissa

Tähän väliin voisin sanoa sen verran että tykkään monenlaisesta musiikista ja kuuntelen vähän sitä sun tätä, mutta ehkäpä suurimpia suosikkeja löytyy klassisen musiikin, jazzin ja bluesin puolelta; Ehdin kovin harvoin lähteä erikseen kuuntelemaan musiikkia, ja olen jo pitkään halunnut lähteä kuuntelemaan jazzia jollekin jazz-klubille – en vain ole ehtinyt.

Niimpä kauniilla Pandallani oli vielä yksi syntymäpäiväyllätys hihassaan. Hän oli katsonut että eräällä klubilla Tallinnassa oli jazz-esitys tuona iltana! Nautimme musiikista lempi-Pandani seurassa ja mietin että tässä on tähän asti varmasti paras syntymäpäiväni!

Sanotaampa se nyt ihan julkisesti: I Love you
Jazz NO99 teatterissa
Esityksen jälkeen lähdimme takaisin hotellille ja painoimme päämme hotellin pehmeille tyynyille. Heräsimme yhdeksän sikeästi nukuttua tuntia myöhemmin ja jäimme innokkaina odottamaan – Nimittäin aamupalaa! Edellisenä iltana olimme täyttäneet molemmat huoneessamme lapun, josta sai valita kaikkia erilaisia vaihtoehtoja mitä haluaa syödä aamupalaksi. Mahtavaa! Mahdollisuuksiin kuului mm. erilaiset jugurtit, myslit, murot, maito, kerma, kahvi, tee, mehut, hedelmät, marjat, pekoni, munat (keitettynä, paistettuna, munakas) ja mitähän kaikkea vielä! Yksi kohta painui listalta erityisesti mieleen: erikoistoive🙂 mietimme että mitähän kaikkea sitä voisikaan toivoa…
Korttiin sai edellisenä iltana myös laittaa ajankohdan, milloin aamiaisen voi huoneeseen tuoda.  Oli todella luksusta kun hotellipakettiin kuului myöhäinen check-out vasta klo 15, ei meillä ollut mitään tietoa kiireestä tuona aamuna vaan söimme ja joimme aamiaista aivan rauhassa sängyssä lötkötellen ja telkkaria

Aamiainen Hotel Baronsissa
Kun Pandaseni kierteli aulaa, tarjoutui aula-henkilö näyttämään meille kellarikerroksessa sijaitsevan sikarihuoneen ja saunan. Sikarihuone oli tehty vanhaan pankkiholviin ja sitä sai vuokrata illanistujaisiin.
Sigarihuone Hotel Baronsissa
Myös saunan sai tilattua käyttöön. Hotellin asiakkaana olisi saunaan päässyt aamulla hintaan 6,40€, muttemme tuolloin tunteneet suurta tarvetta päästä saunomaan, joten jätimme väliin.

Suuret kiitokset vielä kerran Elämyslahjoille, jotka tarjosivat tämän aivan mahtavan elämyksen ja tähän mennessä parhaimman syntymäpäivälahjayllätyksen ja erityiskiitos myös Hotel Baronsin oikein mukavalle henkilökunnalle!