Liikelahjojen ABC – elämykset tuovat asennetta liikelahjoihin

Aikana, jolloin jatkuva viestintä on elämäntapa, on lahjojen antamisesta tullut todellista taidetta. Tämä koskee sekä yksityistä että liike-elämää. Lahjojen antaminen on paljon muutakin kuin vain esineiden vaihtoa ja siitä on tullut osa viestintää, koska lahjalla välitämme myös viestin. Liikekumppanit ovat osa menestystämme, joten oikein valittuna liikelahja on korvaamaton viesti. Olemme keränneet sinulle vinkkejä ja lahjaideoita, jotta voit välttää virheitä liikelahjoja valitessasi. 

Ruokaelämys liikelahjana

ruokaelämys liikelahjaksi

Lahjakortti ravintolaan on oiva liikelahja, sillä kaikkihan meistä rakastavat ruokaa! Ruokaelämys sopii erityisesti kulinaristisia nautintoja arvostavalle, eikä sen välttämättä tarvitse olla se perinteinen ravintolaillallinen: valikoimasta löytyy esimerkiksi illallinen pimeässä, Shitty Dinner sekä Haunted Dinner.

Virtuaalinen huonepakopeli lahjaksi kumppanille

virtuaalielämys liikelahjaksi

Klassisen huonepakopelin sijaan voit antaa liikelahjaksi jotain, mitä oikeassa elämässä ei voisi koskaan päästä kokemaan. Suureen suosioon nousseita pakohuone-elämyksiä voi nyt kokea entistä jännittävimmillä pulmilla ja efekteillä virtuaalitodellisuudessa.

Superauto-elämys yllättää bisneskontaktit vuorenvarmasti

ajoelämys superautolla liikelahjaksi

Monen unelmana on päästä ajamaan Ferraria tai Lamborghinia, ja sehän onnistuu! Malmin kiitoradalla pääsee kokemaan autojen huikeat hevosvoimat. Autojen kaunis muotoilu ja tehokkaat moottorit takaavat unohtumattoman liikelahjan.

Lasinpuhallus on rento ja sydämellinen liikelahja

liikelahjaksi uusi harrastus

Fiskarsin ruukissa sijaitsevassa Bianco Blu -lasistudiossa liikelahjan saaja pääsee tutustumaan ikivanhaan ja perinteikkääseen lasinmuokkaustekniikkaan: lasinpuhallukseen. Kurssilla pääsee tekemään neljä lasiesinettä, jotka jäävät liikelahjan saajalle pysyviksi muistoiksi. Ylpeyden ja saavutuksen tunne omin käsin tehdystä taideteoksesta on asia, jota vaalitaan ikuisesti.

Milloin on oikea aika liikelahjan antamiselle?

Länsimaisessa kulttuurissa on tapana, että suurin osa liikelahjojen antamisesta tapahtuu joulukuussa, kun yritykset ovat päättämässä liiketoimintavuottaan. Tuolloin on liikkeellä liian paljon lahjoja, joten ne eivät aina saavuta toivottua vaikutusta. Joulun lisäksi on olemassa paljon hetkiä, jolloin voit antaa huomionosoituksia liikekumppaneillesi: lahjojen antaminen suurissa yritystilaisuuksissa, kaupan tai konttorin avajaisissa, yrityksen vuosipäivänä, uuden tuotteen tai palvelun lanseerauksessa.

-Jakim, elämyslahjat.fi

Piditkö tästä artikkelista? Lue myös Miksi aineeton liikelahja? Haastattelussa Elämyslahjojen maajohtaja Katri Pirinen.