Koodilla ELAMYSKESA25 saat -20% alennuksen näistä Elämyspaketeista: SUPERAUTOELÄMYKSET -ja MAHTIPAKETTI. Tarjous voimassa 30.6.2025 asti! Tutustu kaikkiin elämyspaketteihin täällä! ELAMYSKESA25
Otsikko

OSTOEHDOT (Voimassa alkaen 12.06.2025)

Nämä ehdot muodostavat laillisen sitoavan sopimuksen välityspalveluista sinun ja Elämyslahjat Oy:n välillä.
Käyttämällä välityspalveluitamme hyväksyt, että sinua sitoo oikeudellinen sopimus ja että olet lukenut ja hyväksyt tietosuojakäytännön soveltamisen palveluissa - https://www.elamyslahjat.fi/rekisteriseloste/ Jos et hyväksy näitä ostoehtoja ja/tai tietosuojakäytäntöä, et voi käyttää välityspalveluita.


PERUSKÄSITTEET JA YLEISET MÄÄRÄYKSET
Järjestelmä on sisäänrakennetuilla työkaluilla varustettu verkkokauppa, joka sijaitsee osoitteessa www.elamyslahjat.fi
Välittäjä – Elämyslahjat Oy, y-tunnus 2327383-7, ALV-numero: FI23273837, osoite Linnoitustie 4A Espoo
Sinä/asiakas – asiakas, luonnollinen tai oikeushenkilö, joka loppukäyttäjänä tilaa lahjakortin tai käyttää muita järjestelmässä tarjottavia palveluita, riippumatta siitä, tilaako hän lahjakortin ja käyttää sitä itse vai saako hän lahjakortin (esimerkiksi lahjaksi) toiselta lahjakortin ostaneelta henkilöltä.
Ostaja – luonnollinen henkilö, joka tekee tilauksen järjestelmässä ja tekee etämyyntisopimuksen.
Lahjakortti – monikäyttöinen lahjakortti (löydät kaikki lahjakortit ja niiden ominaisuudet täältä - https://www.elamyslahjat.fi/reservation), joka sisältää koodin, jonka aktivoituaan lahjakortin voimassaoloaikana ja lahjakortissa määritellyin edellytyksin asiakas on oikeutettu lahjakortissa ilmoitettuun tai järjestelmässä tarjottuun elämykseen. Aktivoitu lahjakortin koodi on ainoa asiakirja, joka vahvistaa tilauksen ja maksun valitusta palvelusta lahjakortissa määritettyjen ehtojen mukaisesti. Elämyksen valintaa ja lahjakortin vaihtamista toisenlaiseksi koskevat yleiset ehdot löytyvät näistä määräyksistä. Lahjakortissa voi olla myös erityisehtoja.
Lahjakortin koodi – lahjakortissa on koodi, joka mahdollistaa varauksen tekemisen.
Tietosuojakäytäntö – määrittelee henkilötietojen keräämisen ja käsittelyn tarkoitukset, lähteet ja oikeusperustat, rekisteröityjen oikeudet ja edellä mainittuja koskevat menettelytavat. Lisäksi se antaa muita soveltuvien lakien edellyttämiä tietoja henkilötietojesi suojaamisesta.
Välityspalvelulvelu – palvelu, minkä avulla asiakkaat voivat ostaa ja/tai käyttää valittujen loppukäyttäjäpalveluntarjoajien tarjoamia palveluita.
Palveluntarjoaja – lopullinen palveluntarjoaja, jonka kanssa välittäjä tekee yhteistyötä jakamalla ja tarjoamalla asiakkaille palveluntarjoajan tarjoamia elämyksiä
Elämys – palveluntarjoajan tarjoama palvelu.
Tili – järjestelmään luotu henkilökohtainen tili, joka on suojattu asiakkaan nimellä ja salasanalla.
Varaus – elämyksen valinta ja tilaaminen järjestelmän varausosiossa tai muulla lahjakortissa ja ostoehdoissa ilmoitetulla tavalla käyttämällä lahjakortissa olevaa koodia.
Tilaus – viittaa asiakkaan tekemään tilaukseen järjestelmässä, kun hän ostaa lahjakortin.

Järjestelmässä sanalla ”lahja” viitataan lahjakorttiin.

Ostoehtoja sovelletaan asiakkaisiin, jotka ovat ostaneet lahjakortteja fyysisistä liikkeistä, siltä osin kuin ne liittyvät elämyksen tarjoamiseen asiakkaalle, kun tämä varaa elämyksen järjestelmästä fyysisistä liikkeistä ostetuilla lahjakorteissa.

Välittäjä ei itse tarjoa lahjakortissa määriteltyjä elämyksiä ja vain tarjoaa niitä järjestelmässä. Lahjakorteissa määriteltyjä elämyksiä tarjoavat itsenäisesti järjestelmässä ja/tai palvelun kuvauksessa määritellyt palveluntarjoajat.

Välittäjä valitsee palveluntarjoajat ja tekee yhteistyötä niiden kanssa, valvoo elämyksen tarjoamista ja tarjoaa apua mahdollisten erimielisyyksien tai väärinkäsitysten ratkaisemisessa, mutta välittäjä ei missään tapauksessa ota palveluntarjoajien velvollisuuksia ja vastuista järjestelmässä tarjotuista elämyksistä.

Välittäjä ei määrittele palveluntarjoajien tarjoamien elämyksien hintaa, laatua ja muita ehtoja. Palvelun laadun takaa kyseisen elämyksen palveluntarjoaja.
Yksittäisiin lahjakortti- ja/tai elämystarjouksiin voidaan soveltaa erityistarjouksessa esitettyjä lisäehtoja, joten lue lahjakortti-/elämystarjouksen ehdot ennen lahjakortin ostamista ja suorita tilaus/varaus vain, jos hyväksyt kaikki ehdot.

Palveluntarjoajat voivat vaatia asiakasta allekirjoittamaan lisäsopimuksia ja/tai suostumuksia, jotka liittyvät sääntöihin, jotka koskevat asiakkaan valitseman elämyksen tarjoamista. Asiakas on tietoinen siitä, että mikäli hän kieltäytyy allekirjoittamasta määriteltyjä sopimuksia ja/tai suostumuksia, palveluntarjoajat voivat kieltäytyä tarjoamasta lahjakortissa määriteltyjä elämyksiä, jolloin lahjakortin ostohintaa ei kuitenkaan hyvitetä asiakkaalle.

Ennen lahjakortin tilaamista asiakkaan tulee tutustua lahjakortissa mainittuihin elämyksien kuvauksiin ja siihen sovellettaviin vaatimuksiin (mukaan lukien rajoituksetta ikäraja), jotka asiakkaan on täytettävä voidakseen käyttää lahjakortissa mainittua elämystä. Palveluntarjoajat voivat kieltäytyä tarjoamasta asiakkaan valitsemaa elämystä henkilölle, joka ei täytä ikää, terveydentilaa tai muita elämyksen tarjoamisen vaatimuksia. Asiakkaalle ei tällöin palauteta lahjakortin ostohintaa.

Palveluntarjoaja voi kieltäytyä lahjakortissa määritellyn elämyksen tarjoamisesta, jos sen tarjoaminen tietyssä tapauksessa vaarantaa asiakkaan terveyden tai voi aiheuttaa muuta vahinkoa erityisolosuhteiden (tekniset viat, sääolosuhteet jne.) vuoksi. Elämyksen siirtämisestä tai korvaamisesta toisella elämyksellä päätetään tapauskohtaisesti.

Jotkut lahjakortissa mainituista elämyksistä voivat aiheuttaa vaaran terveydelle ja hengelle. Ostamalla lahjakortin asiakas vahvistaa, että hän on tietoinen kaikista järjestelmässä määritellyistä lahjakortin tietyn elämyksen terveyteen ja henkeen liittyvistä vaaroista.

Välittäjä varmistaa, että lahjakortissa määritellyt elämyksen ehdot ja hinta pysyvät ennallaan 12 kuukautta lahjakortin ostopäivästä, paitsi jos lahjakortissa on määritetty lyhyempi voimassaoloaika. Määritetyn ajan kuluttua lahjakortin ostopäivästä lahjakortissa määritellyt elämyksen ehdot ja hinta (arvo) voivat muuttua, mikä voi vaikuttaa elämyksen saatavuuteen. Välittäjä ei vastaa elämyksen ehtojen tai hinnan (arvon) muutoksista, kun lahjakortin ostosta on kulunut yli 12 kuukautta.

Jos asiakas siirtää lahjakorttinsa oikeudet kolmannelle osapuolelle, tämän sopimuksen ehdot sitovat lahjakortin uutta omistajaa ja hänestä tulee näissä ostoehdoissa kuvailtu asiakas. 
Jotkut järjestelmässä olevista elämyksien kuvista eivät ole kuvia tarjotusta elämyksistä.

Teknisistä ongelmista tai muista olosuhteista johtuen välittäjä voi keskeyttää tai lopettaa lahjakorttien ja palveluvarausten jakelun. Välittäjällä on myös oikeus keskeyttää ja/tai lopettaa lahjakorttien ja/tai palveluvarausten myynti ja/tai tarjoaminen tietylle asiakkaalle, jos asiakas rikkoo ostoehtoja, muita sääntöjä, välittäjän asettamia ehtoja tai Suomen tasavallan lainsäädäntöä. 



Järjestelmä ja elämyksen varaus voivat sisältää linkkejä muille verkkosivustoille ja muuhun sisältöön sekä resursseihin. Välittäjä ei hallitse muita palveluntarjoajien tarjoamia verkkosivustoja ja/tai resursseja. Välittäjä ei vastaa muiden verkkosivustojen ja resurssien käytettävyydestä eikä tue kyseisissä sivustoissa tai resursseissa olevia mainoksia, tuotteita tai muita materiaaleja.


TILAUKSEN TEKEMINEN
Lahjakortin hinta (arvo) näkyy järjestelmässä.
Kunkin lahjakortin hinta ilmoitetaan erikseen ja/tai saatavilla olevien elämyksien kuvausten yhteydessä. 
Lahjakorttia ostaessaan asiakkaan on täytettävä tilauslomake ja maksettava lahjakortin hinta (ja mahdolliset lisäkulut asiakkaan valintojen mukaan, esim. toimituskulut) järjestelmässä annettujen ohjeiden mukaisesti. 
Asiakkaalla on oikeus valita jokin järjestelmässä tarjotuista maksutavoista ja maksaa ostamansa lahjakortti valitsemallaan tavalla.
Voit tehdä tilauksen luomalla tilin tai ilman tiliä.

Tilausta tehdessäsi voit maksaa lahjakortin jollakin järjestelmässä tarjotuista tavoista. Mahdolliset maksutavat: järjestelmässä määritettyjen pankkien sähköiset maksujärjestelmät, luottokortti, tilisiirto (huomaa: maksun siirtymiseen voi kulua useita päiviä, jos maksu tehdään viikonloppuna arkipyhänä), muut maksujärjestelmät (esim. Apple Pay, PayPal, Klix ja vastaavat) ja toinen välittäjältä ostettu lahjakortti siinä määriteltyjen ehtojen mukaisesti. Kun maksat lahjakortissa, sovelletaan myös alla olevia ”Elämyksen vaihtosääntöjen” ehtoja.

Arvonlisäverolain 18 f §:n mukaan arvosetelin (jollaiseksi lahjakortit luokitellaan) luovutusta ei katsota erillisen palvelun myynniksi, vaan se on osa niiden tavaroiden tai palvelujen myyntiä, jonka vastikkeena arvoseteliä voidaan käyttää. Koska ostohetkellä ei ole tiedossa arvonlisäveron kohdetta, arvonlisävero lasketaan sillä hetkellä, kun palveluita hankitaan lahjakortilla. Laskun ja /tai kuitin elämyksen toimittamisesta laatii Palveluntarjoaja. Välittäjä tarjoaa vain välityspalvelun omasta puolestaan, josta se saa palkkion. Tavaroiden luovutuksen tai palvelujen tarjoamisen edellyttämät asiakirjat (alv-lasku, kuitti tai muu tavaroiden luovutuksen tai palvelujen tarjoamisen virallistava asiakirja) antaa ostajalle Palveluntarjoaja.

Tilaus katsotaan tehdyksi, kun suoritat järjestelmässä määritellyt toiminnot, jotka johtavat halutun lahjakortin maksamiseen ja maksat lahjakortin hinnan (arvon).
Kun järjestelmä vastaanottaa maksuvahvistuksen, sähköpostiisi lähetetään automaattisesti vahvistusviesti tilauksestasi.


LAHJAKORTIN ULKOMUOTO
Lahjakortti voidaan toimittaa asiakkaan valitsemalla tavalla:
- itsenouto fyysisestä liikkeestä
- lähettipalvelun välityksellä tilauksen yhteydessä ilmoitettuun osoitteeseen. Tällöin toimitusaika riippuu lähettipalvelun soveltamista säännöistä, joiden ehdot annetaan lähettipalvelua valittaessa.
- välittömästi sopimuksen tekemisen ja maksuvahvistuksen vastaanottamisen jälkeen sähköpostitse (”eLahja”) asiakkaan tilauslomakkeessa antamaan sähköpostiosoitteeseen.

Asiakkaan tulee noutaa ostettu lahjakortti olemassaolevasta fyysisestä liikkeestä 15 arkipäivän kuluessa. Fyysisten liikkeiden osoitteet ilmoitetaan järjestelmässä tilauksen tekemisen yhteydessä. Jos asiakas ei nouda lahjakorttia tässä kohdassa määritellyn ajan kuluessa, välittäjä ei ole velvollinen varmistamaan lahjakortin käyttömahdollisuutta eikä ostohintaa tällöin palauteta.


TILAUKSEN JA SOPIMUKSEN PERUUTTAMINEN
Ostajalla on oikeus perua tilaus ja etämyyntisopimus Suomen tasavallan lainsäädännössä säädetyin ehdoin ja menettelyin ilmoittamalla siitä 14 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä sähköpostitse osoitteeseen info@elamyslahjat.fi

Jos ostaja on ostanut lahjakortin ja varannut elämyksen sähköisestä varausjärjestelmästä tai käyttänyt lahjakortin muulla tavalla (esim. varannut elämyksen tietylle päivälle, varannut kylpylähoidon jne.), ostetun elämyksen käytön katsotaan alkaneen. Varauksen tekemisen (tai elämyksen käytön muulla tavalla aloittamisen) jälkeen tilausta tai etämyyntisopimusta ei voida enää perua.

Ostajan, joka haluaa käyttää oikeuttaan peruuttaa tilaus ja etämyyntisopimus, on ilmoitettava siitä välittäjälle viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@elamyslahjat.fi ja täytettävä välittäjän toimittama peruutuslomake. Viimeistään 14 päivän kuluessa välittäjälle toimitetun tilauksen ja etämyyntisopimuksen peruuttamislomakkeen lähettämisestä, palauta vastaanotettu lahjakortti siinä alkuperäisessä pakkauksessa (mediassa), jossa lahjakortti vastaanotettiin välittäjältä. Lahjakortin tulee olla vahingoittumaton, moitteettomassa myyntikunnossa (etikettejä/tarroja ei ole poistettu eikä vaurioitettu, suojamuoveja ei ole poistettu, varausta ei ole tehty lahjakortissa). Välittäjällä on oikeus olla ottamatta vastaan lahjakorttia, joka ei täytä edellä mainittuja ominaisuuksia, ja olla palauttamatta lahjakortin ostohintaa. Lahjakortista maksettu summa vähennettynä toimituskuluilla, jos valittiin maksullinen toimitustapa, palautetaan tilisiirrolla ilmoittamallesi pankkitilille 14 päivän kuluessa tilauksen ja etämyyntisopimuksen peruuttamispyynnön vastaanottamisesta, kun ostettu lahjakortti on toimitettu sähköpostitse, sekä 14 päivän kuluessa peruuttamispyynnön vastaanottamisesta ja lahjakortin palauttamisesta välittäjälle, kun lahjakortti tilattiin aineellisena.


PALAUTUKSET (LAHJAKORTIN ARVO) JA ELÄMYKSEN VAIHTAMINEN
Lahjakortin ostohinta voidaan palauttaa tai (valintasi mukaan) elämys voidaan vaihtaa toiseen, jos:
- Elämys on peruttu
- Palveluntarjoaja kieltäytyy perusteettomasti tarjoamasta elämystä
- Palveluntarjoaja muuttaa elämyksen olennaisia ehtoja ilman perusteita ostoehdoissa kuvatulla tavalla
- et ole aloittanut elämyksen käyttöä ja olet peruuttanut tilauksen ja etämyyntisopimuksen näissä määräyksissä ja Suomen lainsäädännössä kuvatulla tavalla.

Hyvitykseen tai elämyksen vaihtoon liittyvissä asioissa ota yhteyttä välittäjään, ei palveluntarjoajaan. Huomaa, että jos elämystä käytetään lahjakortissa tai elämys on varattu lahjakortissa, tilausta ei voida perua eikä sitä voida vaihtaa toiseen.

Lahjakortista maksettu summa vähennettynä toimituskuluilla, jos valittiin maksullinen toimitustapa, palautetaan tilisiirrolla pyynnössä ilmoittamallesi pankkitilille 14 päivän kuluessa perustellun pyynnön vastaanottamisesta ja välittäjän hyväksyessä hyvityksen.

Lahjakortissa mainittu elämys voidaan valita tai vaihtaa toiseen elämykseen aina elämyksen varaushetkeen saakka tai lahjakortissa määritellyin ehdoin ja menettelyin, kun sellaiset löytyy lahjakortista.

Lahjakortissa määritelty elämys voidaan vaihtaa muuhun lahjakortissa määriteltyyn tai järjestelmän tarjoamaan elämykseen lahjakortissa annettujen ehtojen mukaisesti. Ennen kuin vaihdat elämystä, lue lahjakortissa ja täällä (https://www.elamyslahjat.fi/elamyslahja-nayttaa/) olevat vaihtoa koskevat ehdot ja poikkeukset. Elämyksen vaihtaminen ei vaikuta lahjakortin voimassaoloaikaan.

Jos asiakas haluaa tilata järjestelmästä elämyksen, jonka arvo ylittää lahjakortin tai lahjakorttien arvon, hän voi maksaa erotuksen rahalla. 
Jos asiakas haluaa tilata järjestelmästä elämyksen, jonka arvo alittaa lahjakortin arvon, erotusta ei hyvitetä asiakkaalle. Elämyksen vaihtaminen ei vaikuta lahjakortin voimassaoloaikaan.


LAHJAKORTIN VOIMASSAOLO JA KÄYTTÖEHDOT
Lahjakortti on voimassa lahjakortissa määritellyn ajan.

Jos lahjakortissa ilmoitetaan, että elämys voidaan tarjota vain tiettyyn aikaan vuodesta tai vain tietyissä ilmasto-olosuhteissa (esim. kausitapahtumat), se on voimassa kyseisen vuodenajan tai tällaisissa ilmasto-olosuhteissa, mutta ei pidempään kuin lahjakortissa määritellyn ajan. 
Lahjakortissa tilatun elämyksen voimassaoloaika määräytyy lahjakortissa määritellyn voimassaoloajan perusteella. 
Useammalla lahjakortissa tilatun elämyksen voimassaoloaika määräytyy sen lahjakortin mukaan, jonka voimassaoloaika päättyy ensimmäisenä. 
Lahjakortissa ilmoitettua voimassaoloaikaa ei voida pidentää ja/tai uusia. 
Jos asiakas ei käytä lahjakorttia sen voimassaoloaikana, käyttämätön osa lahjakorttia ei palauteta.

Asiakkaan tulee kaikissa tapauksissa varata elämys kohtuullisessa ajassa eli vähintään 30 päivää ennen lahjakortin voimassaolon päättymistä ja/tai ennen kausitapahtuman viimeistä järjestämispäivää.
Lahjakortit, joiden voimassaoloaika on 3 vuotta, ovat voimassa ensimmäiset 12 kuukautta niissä määritellyin ehdoin ja loput 24 kuukautta Tässä kuvattuina arvolahjakortteina, joiksi palvelulahjakortti vaihdetaan seuraavin ehdoin:
(i) Lahjakortti, jossa ilmoitetun elämyksen hinta ei ole muuttunut 12 kuukauden jakson päätyttyä, muutetaan automaattisesti järjestelmässä arvolahjakortiksi, jonka arvo on sama kuin sen ostohinta katso tästä ja jota voidaan käyttää valittuun elämykseen. Lahjakortin viimeinen voimassaolopäivä on sama kuin alkuperäisessä lahjakortissa.
(ii) Lahjakortti, jonka ostopäivästä on kulunut yli 12 kuukautta ja jonka elämyksen hinta on muuttunut 12 kuukauden jakson jälkeen, on muutettava asiakkaan toimesta järjestelmässä ostohinnan arvoiseksi arvolahjakortiksi katso tästä, joka voidaan käyttää valittuun elämykseen. Kun vaihdat lahjakortin arvolahjakortiksi tässä kohdassa mainitulla tavalla, siitä peritään 1 sentin maksu. Arvolahjakortin viimeinen voimassaolopäivä on sama kuin alkuperäisessä lahjakortissa.
(iii) Kohdissa (i) ja (ii) käsitellyt lahjakortin vaihtosäännöt eivät koske lahjapaketteja ja minilahjapaketteja, joita käsitellään tarkemmin tässä.


ELÄMYKSEN VARAAMINEN
Elämys varataan ottamalla yhteyttä palveluntarjoajaan puhelimitse tai sähköpostilla (katso valitun elämyksen kuvaus) tai käyttämällä järjestelmän varaustyökalua ja siinä annettuja ohjeita tässä. Varaus on mahdollista vasta lahjakortin tilaamisen ja maksun jälkeen.

Mikäli palveluntarjoaja ei pysty tarjoamaan asiakkaalle elämystä pyydettynä aikana (esim. kaikki ajat on varattu), palveluntarjoajan on tarjottava asiakkaalle muita vaihtoehtoja. Sitä ei voida taata, että palveluntarjoaja pystyy tarjoamaan elämystä tiettynä päivänä tai että palveluntarjoaja pystyy tarjoamaan eri vaihtoehtoja. Tämä riski jää asiakkaalle.

Kun käytät varauksen tekemiseen järjestelmän varaustyökalua, henkilötietosi, kuten etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja lahjakortin tiedot, siirretään palveluntarjoajalle, joka tarvitsee pääsyn edellä mainittuihin tietoihin varmistaakseen elämyksen asianmukaisen tarjoamisen ja varauksen loppuun saattamisen.
Epäselvyyksien välttämiseksi korostamme, että varausta on sitova ja sitä ei voi peruuttaa. Kun olet tehnyt varauksen (järjestelmän varaustyökalulla tai muulla tavalla), sinun katsotaan aloittaneen lahjakortin käytön ja valinneen haluamasi elämyksen, eikä tehtyä tilausta tai lahjakorttia koskevaa sopimusta voi peruuttaa tai lahjakortissa ilmoitettua elämystä vaihtaa yms.

Ennen kuin varaat elämyksen, tutustu palveluntarjoajan palveluehtoihin ja tietosuojakäytäntöön sekä elämyksen tarjoamista koskeviin ja muihin sääntöihin, jotka löydät palveluntarjoajan verkkosivuilta tai saat ottamalla yhteyttä palveluntarjoajaan. Jos olet ostanut lahjakortin ja/tai tehnyt varauksen, sinun katsotaan lukeneen ja hyväksyneen edellä mainitut palveluntarjoajan palveluehdot ja tietosuojakäytännön.


TAKUUT
Koska välittäjä tarjoaa vain välityspalveluita eikä määritä palveluntarjoajien palveluehtoja, elämyksen ajankohtaa tai muita elämystä koskevia asioita, välittäjä ei ole vastuussa elämyksen laadusta, sisällöstä tai turvallisuudesta, eikä anna mitään takuita elämyksestä, mutta välittäjä voi ostoehdoissa kuvatulla tavalla toimia sovittelijana palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä syntyneissä erimielisyyksissä elämyksen tarjoamisesta.
Välittäjä ei ole vastuussa mistään häiriöistä ja/tai vahingoista, joita asiakkaalle aiheutuu lahjakortin ostamisen tai elämyksen varauksen aikana ja jotka eivät johdu välittäjästä.


MUUT ASIAKKAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
Asiakkaalla on oikeus vaatia välittäjän tehtävien asianmukaista suorittamista ostoehdoissa määrätyllä tavalla.

Asiakkaan velvollisuudet:
- tilauksen yhteydessä asiakkaan on annettava kaikki välittäjän pyytämät tiedot
- kun asiakas antaa lahjakortin kolmannelle osapuolelle, hänen on varmistettava ja taattava, että kyseinen osapuoli tuntee nämä ostoehdot ja noudattaa niitä asianmukaisesti
- asiakkaan on toimittava rehellisesti ja noudatettava ostoehtoja.


VÄLITTÄJÄN MUUT OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
Välittäjällä on oikeus:
- kieltäytyä vahvistamasta tilausta ja tekemästä sopimusta asiakkaan kanssa, jos tilausta tehdessä on annettu vääriä, epätarkkoja, harhaanjohtavia tai puutteellisia tietoja.
Välittäjä ei takaa lahjakortissa määritellyn elämyksen saatavuutta asiakkaan pyytämänä päivänä.


ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN
Pyrimme ratkaisemaan kaikki riidat neuvottelemalla vapaaehtoisesti ja tekemällä kompromisseja, mutta jos riitaa ei pystytä ratkaisemaan vapaaehtoisesti sopimalla, voit tehdä järjestelmästä ostettua lahjakorttia, Palveluntarjoajaa ja Elämystä koskevan valituksen Kuluttajariitalautakunnalle: Hämeentie 3; PL306, 00531 HELSINKI, sähköpostiosoite: kril(at)oikeus.fi, puhelin: 029 566 5200, faksi: 029 566 5249, verkkosivusto https://www.kuluttajariita.fi. Kuluttajien ja yrityksen väliset riidat voidaan ratkaista myös oikeudellisessa menettelyssä Suomen toimivaltaisissa tuomioistuimissa Suomen lainsäädännön mukaisesti. Mahdollinen oikeudenkäynti käydään Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa.Riitojen ratkaisemiseen sekä näihin ostoehtoihin ja niiden tulkintaan sovelletaan Suomen lakia.
Osapuolet sitoutuvat lähettämään toisilleen kaikki kirjeet, ilmoitukset ja muut asiakirjat sähköpostitse tai kirjallisesti tarpeen mukaan sopimuksessa määrätyissä tapauksissa. Asiakkaan tiedot on annettu Tilauslomakkeessa, Välittäjän tiedot ovat seuraavat: 


ELÄMYSLAHJAT OY
Asiakaspalvelu

Puh. 09 315 76543 (ark. 9-19, la 10-16)

email: info@elamyslahjat.fi
Y-tunnus: 2327383-7

ALV-numero: FI23273837

Kotipaikka: Espoo

Linnoitustie 4A, 02600 Espoo (ei käyntiosoite)

Laskutustiedot


Verkkolaskutus:
Tilinumero: FI19 1432 3000 2283 53 (NDEAFIHH)

______________________________________________________

Aiemmat ostoehdot voimassa 11.06.2025 saakka - Katso täältä
Aiemmat ostoehdot voimassa 30.09.2024 saakka - Katso täältä